SEO; Searc Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Türkçe karşılığı ise arama motoru optimizasyonu olarak bilinir. Seo çalışmaları, web sitelerinin arama motorlarında üst sırada çıkabilmesi için oldukça önemlidir.
Google Seo Nedir?
Google, günümüzde en çok tercih edilen arama motorudur. Google en çok tercih edilen arama motoru olması yönüyle, seo çalışmaları da bu arama motoru üzerinden yürütülür. Google, içeriklerin kaliteli olmasına önem verir. Başarılı bir seo çalışması gerçekleştirebilmek için doğru analizler yapmak gerekir. Site içi seo ve site dışı seo, web sitelerinin Google’da üst sıraya çıkabilmesi için büyük önem taşır. Site içi seo, site içindeki optimizasyonun doğru yapılmasıyla gerçekleşir. Doğru anahtar kelimelerin seçilmesi, tercih edilen görsellerdeki alternatif metinlerin içerikle uygun olması, URL’nin doğru formatlanmış olması ve seçilen başlıkların anahtar kelimelerle uyumlu olması site içi seo için oldukça önemlidir. Site içi seo, içeriklerde doğru anahtar kelimelerin seçilmesiyle başarılı sonuç verir. Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama motoruna en çok yazdıkları kelimeleri ifade eder. Site içinde doğru anahtar kelimeleri kullanmak, hedef kitleye ulaşıp site trafiğini artırmak için oldukça önemlidir.
Site dışı yapılan optimizasyonlar off page SEO olarak tanımlanır. Off page SEO, gerek site sahiplerinin gerekse başkalarının web sitesi dışında yaptıkları tüm çalışmaları kapsar. Bu çalışmalar, arama motoru örümceklerine olumlu olarak yansır ve böylelikle web sitesi Google tarafından sevilir ve Google web sitesini üst sıralara taşır. Kaliteli içeriklere sahip olan internet siteleri, diğer sitelere kıyasla daha fazla dış bağlantıya sahip olabilir. Arama motoru örümcekleri, kaliteli platformlarda yer alan internet sitelerini başarılı kabul edip sıralamada üste çıkarır. Web sitelerinin Google sıralamasını önemli bir düzeyde etkileyen konulardan birisi backlinktir. Güncel, ziyaretçi sayısı yüksek ve kaliteli içerik üreten sitelerden backlink alan web siteleri, rakip internet sitelerine göre oldukça avantajlıdır. Site dışı SEO çalışması sayesinde marka ve firmaların internet siteleri üzerindeki tanınırlığı artar. Markaların kendi web siteleri haricindeki sitelerde isminin anılıyor olması Google için oldukça güven vericidir. Böylelikle bu faktör, web sitesinin arama motorunun güvenini kazanmasına sebep olarak imajını artırır.
Site dışı SEO, web sitelerinin tanınırlığını artırmanın dışında birçok avantajı da baraberinde getirir. Site dışı SEO faydalarını şu şekilde sıralamak mümkündür;
- Site dışı SEO, Marka ve firmaların Google arama motorunda üst sırada yer almasını sağlar.
- Site dışı SEO arama motoru kullanıcılarına, markanızın daha popüler ve kurumsal imaja sahip olduğunuzu gösterir.
- Site dışı SEO, arama motorunda rakip firmalardan daha önce görüntülenmenizi sağlar.
- Site dışı SEO, internet sitenizin trafiğini artırır.
- Site dışı SEO, site ziyaretçilerinin etkileşim oranını artırmanın yanı sıra, satışların da dolaylı olarak artmasını sağlar.