Markalar arasındaki rekabet yıllar geçtikçe farklı boyutlara taşınıyor. Yaşadığımız dönemde rekabetin ana merkezi dijital dünya olmuş durumda. Dünyanın en önemli markaları arama motorlarında ve sosyal medya platformlarında rakiplerinin önüne geçmeye çalışıyor. Bunun olabilmesi için atılan adımların bütünü de dijital pr olarak isimlendirilmekte.
Markaların kaynaklarının çok önemli bir kısmını dijital dünyaya yönlendirmesinin başlıca sebebi insanların alışveriş alışkanlıklarında yaşanan değişim. Artık insanlar satın alacakları ürünleri araştırma yapmadan almıyorlar. Basit bir üründe dahi tüm seçenekleri ve fiyatları görmek için arama motorlarına koşuyorlar. Yapılan araştırmalara göre insanların %90’ı herhangi bir ürün almadan önce arama motorlarından araştırmalarını gerçekleştirmekte.
Alışverişlerini gerçekleştirecek olan kişilerin arama motorlarına olan güveni de oldukça üst düzeyde. İnsanlar %65 oranında burada karşısına çıkan verilere güveniyorlar. Haliyle dijital pr konusunda başarıya ulaşan firmalar bu yüzdenin içerisinde yer alarak satışlarını gerçekleştiriyor.
Olumsuz bir yorumla ya da PR ile karşılaşıldığında bunun insanlar üzerindeki etkisi %75 seviyesinde oluyor. Yani her 4 insandan 3 tanesi olumsuz bir yorumu internet üzerinden okuduğunda markanın ürünün almaktan vazgeçiyor. Bu sebeple markaların PR işlemlerini atlamadan yapması ve bunu profesyonellere bırakması gerekli.
Arama motorlarının insanlar üzerindeki etkilerinden kısaca bahsederken SEO’nun da önemini sizlere anlatmış olduk. Google arama motorunun ilk sayfalarında çıkmak adına atılan adımların tümüne verilen isim olan SEO sayesinde markalar daha önce hiç görmedikleri satış rakamlarına ulaşmayı başarıyorlar.
SEO çalışmaları çok farklı aşamalardan oluşuyor. Burada amaç her zaman rakiplerinizden daha iyi bir SEO çalışması yapmanız. Bunu gerçekleştirirken de dijital pr çalışmalarından alacağınız destek son derece önemli. Çünkü yapılacak olan PR çalışmaları Google tarafından talep edilen birçok farklı SEO kuralını gerçekleştirmenizi sağlıyor ve bunu gerçekleştiremeyen sitelerin önüne geçmeyi başarıyorsunuz.
Gerçekleştirilecek olan PR işlemleri reklamlar gibi kısa süreli bir etkiye sahip olmaz. Yapılan çalışmalar sürekli olarak devam eder ve bu sayede markanın halkın gözünde çok daha iyi bir imaja sahip olması sağlanır. Bazen ortaya çıkarılan marka profili çok enerjik olurken bazen sakin ve ciddi bir rol üstlenilebilir. Buna markanın genel yapısı ve hedef kitlesinin özellikleri karar vermektedir.
Profesyoneller tarafından gerçekleştirilen PR çalışmaları ile birlikte markalar dijital dünyanın her noktasında etkin bir role bürünürler. Böylece dünyanın her noktasından markaya ulaşmak mümkün hale gelir. Ardından direkt olarak bu ulaşım satışlara yansıyacaktır. Markanın web sitesinin trafiği katlanarak büyür. Ürünler kaliteli olduğunda siteye giren kişilerin büyük bir kısmı alışveriş yapmaya başlar ve marka çok önemli olan bu adımlarla amacına ulaşmış olur.
Markanız için dijital PR hizmeti alacaksanız bunu profesyonel medya firmalarından almalısınız. Medya firmaları internet ve diğer yayın organları üzerinden sizlerin Pr çalışmalarını yürütecektir. Sizlere sorulan sorulara net bir şekilde cevap verdiğiniz takdirde markanızın dijital PR’ı için adımlar atılmaya başlanır ve kısa sürede etkileri hissedilir. Bu konuda özel olarak dijitale yönelen medya firmaları da tercih edilebilmektedir.