Dijital Pr; var olan bir markanın arama motorları, sosyal mecralar, forumlar, bloglar ve haber siteleri gibi platformlarda tanıtım çalışmalarının yönetilmesi demektir.
Markaların halkla ilişkiler çalışmasının sosyal medya kanalları kullanılarak gerçekleştirilmesi işlemidir. İnternet, insanların hayatının bir parçası olduktan ve etkin bir şekilde kullanılmaya başlandıktan sonra geleneksel PR yerini Dijital PR çalışmalarına bırakmıştır. Pek çok platformu bünyesinde barındıran Dijital PR; sosyal medya, haber siteleri, arama motorları, forum ve bloglar gibi internet araçlarıyla yapılmaktadır. Bu çalışmalar sayesinde firmalar daha fazla güven veren kurumsal bir imaja sahip olurlar. İsmini daha güçlü bir şekilde duyurmak isteyen markalar online PR olarak da bilinen Dijital PR çalışmalarını istikrarlı bir şekilde yürüterek kariyer basamaklarını daha hızlı bir şekilde çıkabilmektedir.
Markaların daha geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayan Online PR çalışmalarının pek çok faydası bulunmaktadır. Firmalar, ilgili kitlelerine daha hızlı ulaşabilmek ve çalışmalarını duyurabilmek için sosyal mecralarda PR çalışması yapmaktadır. Dijital PR çalışmasının faydaları şunlardır;
PR çalışmaları bir kuruluş ve hitap ettiği kitle arasında bir ilişki kurulmasını sağlayan iletişi yöntemidir. Geçmişten günümüze tüm markalar ve firmalar yaptıkları çalışmaları herkese duyurarak satışa dönüştürmek ve prestijli bir imaja sahip olabilmek için PR çalışmaları yapmaktadır. Önceden yapılan basın açıklaması dağıtımı, etkinlik planlama ve konuşma yazımı gibi çalışmalar Geleneksel PR çalışmasının bir parçasıydı. En önemli faydalarından birisi de basına açık olmasıdır. Markalar basın açıklaması dağıtımı için Tv yayını, radyo ve gazeteleri tercih etmekteydi. Günümüzde pek çok şeyin dijitalleşmesiyle birlikte Geleneksel PR çalışmalarını da yerini Dijital PR çalışmalarına bırakmıştır. Çünkü yazılı medya gün geçtikçe etkisini yitirmeye başlamış ve dijital çalışmalarda artış görülmüştür. Bu iki Pr çalışmaları aynı amaca hizmet etmektedir. Dijital PR için Geleneksel PR'ın devamı demek mümkündür.
Dijital ortamdaki mecraların aktif tutulmasıyla, marka adının daha geniş bir kitleye duyurulması sağlanmaktadır. Dijital PR tam olarak bunu gerçekleştirmeye yardımcı olur. Pek çok marka, kurum ve şirket dijital ortamda kendilerini analiz etmeye başladı. Önceden basın bültenleri ile gerçekleştirilen bu çalışmalar, günümüzde dijital ortamlarda sürdürülür hale gelmiştir. Geniş kitlelere kolay bir şekilde erişim imkanı sunan dijital ortamlar, markaların müşteri potansiyelini artıran en önemli kaynaklardan başında yer almaktadır.
Dijital PR çalışmalarından başarılı sonuçlar elde etmek için alanında uzman kişilerle çalışmanın önemi çok büyüktür.