PR İngilizcesi Public Relations olan, Türkçe'de halkla ilişkiler olarak karşılık bulan bir kısaltmadır. Firmaların tanıtılmasını sağlar ve iletişim dili olur.
Halkla ilişkiler, şirketlerde departman olarak bulunan bir birimdir. Ve sadece şirketin içerisini kapsar. Online PR ise daha geniş kapsamlıdır. Firmalar ürünlerini tanıtmadan, satış hedeflerini önceden analiz etmeli ve doğru belirlemelidir. Bunun başarılabilmesi için de hedef kitlenin iyi tanınması gerekmektedir. Kitleye sunulacak olan ürünler hakkında kullanıcıların fikirlerinin öğrenilebileceği geri dönüşler alabilmek adına farklı yöntemler belirlenmelidir. PR çalışması yapmanın asıl amacı; itibarı artırmak ve korumaktır. Kurumsal ve doğru adımlar atan ve iş yönetimi konusunda oldukça başarılı firmalar için halkla ilişkiler oldukça önemli bir yere sahiptir.
Sosyal mecralar üzerinden firmanın tanıtımının yapılması, internet reklamları, görsel hazırlama, görsele uyumlu içerik hazırlama, blog yazıları ve sosyal medya hesaplarının yönetilmesi gibi işler, firmalarda sosyal medya ekipleri tarafından yürütülmektedir. Her işi alanında uzman elemanların yapması firmanın imajını koruması ve daha başarılı olması için oldukça önemlidir. Doğru iş dağılımı yapılmalı ve iş bilene teslim edilmelidir. Dijital Pr dönemsel olarak yapılan çalışmalardan ibaret değildir. Geleneksel Pr'ın (Offline Pr) ihtiyaç duyulduğu dönemlerde yapılması, Dijital Pr'ın da belirli günlerle kısıtlanmasına sebep olmuştur. İnternet üzerinden yönetilen tüm sosyal alanlar Dijital Pr'ın bir parçası olduğu için daima aktif tutulması firmaların tanınırlığını artırmaları yönünden büyük avantaj sağlamaktadır.
Dijital Pr; Markaların yaptıkları çalışmaları, sundukları hizmetleri hedef kitlelere hızlı ve etkili şekilde ulaştırabildiği en ideal yöntemlerden biridir. Günümüzde dijital alanları kullanan kişilerde çok ciddi artış görülmesi de, dijital pr çalışmalarına verilen önemi artırmıştır.
- Markalar ürün ve hizmetleriyle dikkat çekmek istiyor ve bunun için bir satış hedefi belirlediyse,
- Ürün ve kampanyaların herkes tarafından duyulması isteniyorsa,
- Firmalar bir kriz atlatmışsa ve bu kriz havasını dağıtmak isteyerek satışlarını artırmayı planlıyorlarsa,
- Markanın sadece çekirdek kitle tarafından değil, herkes tarafından tanınıp duyulması isteniyorsa,
sıralanan tüm bu sebepler dijital pr çalışması yapmaya ortam hazırlamaktadır. Seo uyumlu makaleler sayesinde gerek blog sayfalarında gerekse haber sitelerinde yayın yapılarak firmaların kolaylıkla pek çok kullanıcı tarafından tanınması sağlanmış olur. Sosyal medya araçları, youtube kanalları, haber siteleri, blog sayfaları dijital iletişim çalışması kapsamına girmektedir. Dijital pr çalışmalarında asıl amaç, ilgili markanın akılda kalıcı olmasını sağlamak ve hedef kitlesi tarafından geri dönüş almaktır.