Dijital pazarlama; sosyal medya ve mobil platformlar gibi dijital kanalları kullanarak yapılan pazarlamanın adıdır.
Dijital Pazarlama Nedir? Ne Değildir?
Sosyal medya kanallarında pazarlamanın temel prensiplerinin hala geçerliliğini koruduğu görülmektedir. Geleneksel pazarlamanın standart uygulamalarını geride bırakan yenilikçi teknolojiler sayesinde e-ticaret sektörüne olan rağbet de günden güne artmaktadır. Tüketicilerin taleplerine en uygun pazarlama yöntemleri sunan dijital pazarlama, günümüzün en popüler pazarlama yöntemlerinin başında gelir. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’nin büyük bir çoğunluğu internet kullanımında aktif rol oynamaktadır. Büyük bir kitlenin sosyal mecralarda aktif olması da pek çok marka sahibini, sosyal mecraları ve alternatif seçenekleri tercih ederek ürünlerini pazarlama yöntemine itmiştir.
Dijital pazarlama dijital kanalların aktif olarak kullanılması sonucunda büyük bir avantajı beraberinde getirir. Dijital pazarlamanın anlaşılması için ne olduğunun bilinmesi ne kadar ne olmadığını bilmek de oldukça önemlidir. Radyo, televizyon ve yazılı basın gibi geleneksel pazarlama yöntemleri, dijital pazarlamaya dahil değildir. Bu yöntemler önceden uzun süreli bir etkileşim sağlasa da, dijital iletişimin popülarite kazandığı günümüzde verimliliğini yitirmiştir. Pazarlamada çift yönlü iletişim imkanının olması çok büyük avantajdır. Tek yönlü iletişim sunan geleneksel pazarlama, müşteri ve marka arasındaki ilişkiyi kısıtlar. Sosyal medyanın anlık olarak geri bildirim yapma olanağı sağlayan dinamik yapısı, geleneksel pazarlamanın etkisini yitirmesine neden olmuştur.
Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?
Dijital pazarlama pek çok kanal aracılığıyla yapılabilen çalışmalar bütünüdür. Firmalar pazarlama yöntemlerini hitap ettikleri kitleyi göz önünde bulundurarak gerçekleştirmelidir. En doğru pazarlama yöntemi, hedef kitlenin daha yoğun olarak bulunduğu ve firmanın bütçesine uygunluk gösteren yöntemdir. Dijital pazarlama çeşitleri şunlardır;
İçerik Pazarlaması: Dijital pazarlamada doğru içeriğin önemi çok büyüktür. İçerikler hedef kitlenin ya da potansiyel müşteri kitlesinin ilgisini çekecek şekilde hazırlanmalıdır. Doğru içeriğin hazırlanması, satışların artış göstermesinde de oldukça etkilidir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Site içi ve site içi yapılan optimizasyon çalışmaları sonucunda ilgili sitenin Google’da en üst sırada çıkması hedeflenir. Dijital pazarlamanın en çok ilgi isteyen ve geri dönüşü en yüksek olan yöntemlerinden biridir.
Arama Motoru Pazarlaması (SEM): Web sitelerinin ya da ürün sayfalarının arama sonuçlarına cevap vermesine yardımcı olan en etkili yöntemlerden biridir.
Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal medya aracılığıyla yapılan tüm pazarlama çalışmalarını kapsar. Yoğun bir kitle tarafından rağbet gören sosyal mecralar, pazarlama için en uygun alanlardır. Kullanımı günden güne artan sosyal medya araçları, 2 milyardan fazla kullanıcıya hitap ediyor.
E-Posta Pazarlaması – E-Mail Marketing: En eski dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. Potansiyel müşterilerin kazanılması ve yarıda kalan siparişlerin tamamlanması için oldukça etkilidir.