Dijital pazarlama; internet ağındaki pek çok kaynağı kullanarak ürün, marka ve firmalar için yapılan pazarlama yöntemlerinin temelidir.
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla, pazarlama stratejileri de kullanıcıların eğilim gösterdikleri alanlara göre farklılık göstermiştir. Önceki zamanlara göre, günümüzde internet kullanımı ikiye katlanmış ve kullanıcılar ihtiyaçlarını internet üzerinden görmeye başlamıştır. Geleneksel pazarlama yöntemlerini rafa kaldıran dijital pazarlama, günümüzde oldukça talep gören bir sistemdir. İnternet; sadece kişilerin iletişim kurup oyun oynadıkları mecralar değil, alışveriş yapıp hizmet gördükleri alanlara da dönüşmüştür. Alışveriş yapmadan önce kullanıcılar internet üzerinden bilgi edinip, ürün ve hizmet tercihlerini buna göre yapmaktadır.
Hiçbir pazarlamanın veriler olmadan ve belli bir tekniğe uyulmadan gerçekleştirilmesi mümkün değildir. Gerek geleneksel pazarlamada gerekse dijital pazarlamada bu kaidelere dikkat edilir. Dijital pazarlama, kullanıcıların en etkin olduğu alanlarda firmanızın ışıltısının göz almasını sağlamanızdır. İnternet sitenizden, iletişim bilgilerinize kadar her şey dijital pazarlamanın kapsamına girmektedir. Dijital pazarlama yapılmadan önce, bu pazarlamanın hangi teknikler kullanılarak gerçekleştirileceğine dijital pazarlama uzmanları karar vermektedir. Belirlenen tekniklerle, ulaşılacak hedef için adımlar atılır. Ve doğru teknikler uygulandığı takdirde başarı kaçınılmazdır. Bir firmanın web sitesi, içerikleri, sosyal medya hesapları, görsel tasarımları ve aklınıza gelecek pek çok detay dijital pazarlamanın bir parçasıdır.
Başlıca dijital pazarlama teknikleri şunlardır;
- SEO: Arama motoru optimizasyonu olarak bilinen SEO, web sayfalarının tarayıcılar üzerinde üst sıralarda bulunması için yapılan çalışmaları içermektedir. Bu çalışma ile sitelerin organik trafik alması sağlanır ve markanın hedef kitleye ulaşması kolaylaştırılır. Böylelikle ücretsiz olacak şekilde firmaların ürün ve hizmetlerini kişilere sunması sağlanır.
- E-Mail Marketing: Markaların kendi kitleleriyle direkt mail yoluyla irtibat kurduğu pazarlama yöntemlerinden biridir. Yeni ürünler, içerikler, indirim ve kampanyalar mailler yoluyla ön plana çıkarılarak kullanıcıların haberdar olması sağlanır.
- Social Media Marketing: Sosyal medya pazarlaması, dijital pazarlamanın en önemli tekniklerinden biridir. Firmanın tanınırlığını artırmak için aracı olan sosyal mecralar, markaların satışlarını artırmalarında ve hedef müşteri kitlesine daha kolay ulaşmalarına yardımcı olmaktadır.
- Content Marketing: İçerik pazarlaması olarak bilinen bu teknik, sitelerin trafik artışını sağlamak için tercih ettikleri en popüler yöntemler arasında yer almaktadır. Markalar bu yöntem sayesinde ürün ve hizmetlerini kolayca tanıtabilme imkanı elde etmektedir.
Dijital pazarlamanın en temel avantajlarından biri maliyetidir. Geleneksel pazarlamada firmanın ses getirebilmesi için ciddi bir bütçe ayırması söz konusuyken, dijital pazarlamada daha düşük bir bütçeyle hedef kitleye ulaşmak mümkündür. Kullanıcıların güvenini kazanmak için dijital pazarlama çok önemlidir. Geleneksel pazarlama ile belirli bir kitle hedef alınırken, dijital pr sayesinde daha geniş kitlelere hitap edebilmek mümkündür. Dijital pazarlamayı tercih edilebilir kılan bir diğer önemli avantajı da verilere bağlı olarak yapılan çalışmaların ne kadar etkili olduğunu tespit edebilmektir. Geleneksel pazarlamada bunun takibini yapmak mümkün değilken, dijital pazarlama yapılan çalışmaları takip edebilme imkanı sunmaktadır.