SEO’ya dair en çok merak edilen konulardan birisi de “backlink nedir ve nasıl yapılır?”sorusudur. Backlink, bir internet sitesinin başka bir internet sitesinde referans gösterilmesi işlemidir. Bir X sitesi, daha geniş bir kitleye hitap edebilmek için Y sitesinde yönlendirme linki bulunan bir içerik yayımladığında backlink işlemi gerçekleşmiş olur. Backlink çalışması yapılırken, anahtar kelimelere uygulanan belli etiketler bulunur. Bu etiketler no-follow ve do-follow olarak bilinir.
Backlinkin Faydaları Nelerdir?
Backlink çalışması ilgili web sitesinin kendi sektörüne uygun anahtar kelimelerde hedeflediği başarıya ulaşmasını sağlar. Arama motorlarında üst sıraya çıkmayı sağlayan backlink çalışmasında, dikkat edilmesi gereken belli başlı detaylar bulunur. Bu detaylara dikkat edilmesi durumunda SEO’da başarılı bir sonuç elde etmek mümkündür. En çok merak edilen sorulardan birisi “backlinkin faydaları nelerdir?” konusudur. Backlink çalışması, arama motorlarında en üst sırada yer almayı sağlayarak, web sitelerinin prestijlerini artırmalarını sağlar. Bir diğer önemli nokta da, web sitesinin trafiğini artırarak daha fazla ziyaretçinin siteye uğramasını sağlar.
Backlink Nasıl Yapılır?
Backlink çalışması yapmanın birçok yolu vardır. Bunlardan bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür:
- Sitelerden tanıtım yazısı almak.
- Blog, forum ya da sözlük gibi platformlardan yorum yazarak ilgili siteye link yönlendirmesi yapmak.
- Blog sayfaları açıp, backlink çalışması yapılacak siteye yönlendirme linki vermek.
- Blog sayfası yönetenlerden inceleme yazısı yazmalarını isteyip, backlink çalışması yapılacak siteye bağlantı linki eklemelerini sağlamak.
SEO uzmanları, en değerli backlink çalışmasının dışarıdan aldığı organik linkler olduğuna dikkat çekmektedir. Tanıtım yazısı almak, dış bağlantı olduğu için trafiğin artışında da daha etkili olabilmektedir. Diğer yöntemlerin Google tarafından spam olarak algılanmasına sebep olabileceği unutulmamalıdır.
Backlink Türleri Nelerdir?
Backlink türlerini; dofollow, nofollow ve footer olarak sıralamak mümkündür. Dofollow linkler “güven ileten link” olarak tanınır. Dofollow etiketiyle yapılan çalışmalar, linke herhangi bir ekleme yapmaz ve PageRank değerini artırır. Link verilecek olan web sitesinin güvenilirliği konusunda şüphe olması durumunda nofollow linkler tercih edilir. Nofollow etiketi eklenen linkler, arama motorlarına bu linkin güvenilir olmadığından takip edilmemesi gerektiği bilgisini verir. Nofollow linkler takip edilemediği için PageRank değerini olumlu & olumsuz etkilemiyordu. Fakat Google bu özelliği değiştirdiğini açıkladı. Böylelikle nofollow etikete sahip olan linkler de site kalitesini artırmakta faydalı olabilmektedir. Bir diğer backlink türü de footer yöntemidir. Bu link yöntemi sayfanın en alt kısmında yer alan reklamlar için tercih edilir. Etkili bir backlink çalışması olduğu bilinen bu yöntemin doğru kullanılmaması durumunda zararının faydasından daha çok olduğu bilinmektedir. Backlink alanında diğer yöntemlere kıyasla footer daha az tercih edilmektedir. Kalıcı bağlantı sağlamadığı bilinir.
Backlink alacak olan web siteleri, öncelikle bir çalışma planı belirlemelidir. Backlinkin etkili olabilmesi için düzenli aralıklarla çalışmaların yapılması ve bağlantı linki verilecek sitelerin kaliteli olması gerekmektedir. Tanıtım yazısı yayınlanacak olan web sitesinin domain puanının yüksek olması da, hem Google tarafından içeriğin dikkate alınması hem de backlink çalışması yapılan site trafiğinin artmasında oldukça önemli bir detaydır.