X
X
TRY

Site içi SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

AnasayfaYazılarSite içi SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Site içi SEO; sitedeki yazı, resim ve linklemelerin kullanıcı odaklı olarak hazırlanarak, arama motorlarının belirlediği kriterleri taşımasına denir.

Site içi SEO Nedir?

Web sitelerin tasarım ve yazılım çalışmalarının, site ziyaretçilerinin aradıklarını kolaylıkla bulmalarına yardımcı olacak şekilde optimize edilmesidir. Site içi SEO'nun doğru olarak yapılabilmesi için arama motorlarının kriterlerinin en iyi şekilde bilinmesi gerekmektedir. Çünkü büyük arama motorlarının hedefi, kullanıcılarına en doğru bilgiyi sunmaktır. SEO'da başarılı olabilmek için sitedeki metinlerin özgün olması çok önemlidir. Doğru anahtar kelimelerin seçilmesi, hedef kitleye daha hızlı bir şekilde ulaşmaya yardımcı olmaktadır. Atılacak doğru adımlar, arama motorlarının da siteleri doğru bir şekilde taramasını ve hedef kitlesine hitap edebilmesini sağlamaktadır.

Google, kullanıcılarına en kaliteli hizmeti sunmayı misyon edinmiştir. Bu nedenle kullanıcıların en doğru bilgiyi elde edebilmeleri adına site içi SEO arama motorları için önemli bir kriter olmuştur. Kriterlere uygun içerikler üretildiğinde Google tarafından site daha değerli olur ve hızla yükselmeye başlar. Seo temelde On Page Seo ve Off page Seo olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Türkçe haliyle "Site içi Seo" ve "Site Dışı Seo"olarak bilinmektedir. Site içi SEO; başlık, meta açıklaması, resim etiketleri, sayfa hızı, sayfa URL yapısı, alan adı yaşı, site haritası gibi yapılacak pek çok teknik çalışmaları içermektedir.

Site içi SEO Nasıl Yapılır?

Web sitelerinin arama sonuçlarındaki yerini etkileyen en önemli çalışmalardan birisi de site içi optimizasyondur. Kusursuz bir optimizasyon yapmak isteyenler, anahtar kelimeleri kullanıcıların aradıklarına cevap olabilecek ve tatmin edecek şekilde tercih etmelidir. Site içi SEO yapmadan önce ilk olarak hedef kitle analizi yapılmalıdır. Yapılacak bu analiz sonucunda çalışmaların süreçleri belirlenir. Bir web sitesinin doğru hedef kitleyi yakalayabilmesi site trafiğinin artması ve dolaylı olarak da satışların artması anlamına gelmektedir. Çünkü Google hedef kitleye hitap edebilen çalışmaları sevmekte olup, bunu sayfaların yükselmesi için geçerli bir kriter haline getirmiştir.

SEO odaklı çalışacak olan siteler, sayfa başına birkaç hedef anahtar kelime belirlemelidir. Eğer tek bir sayfa birden fazla anahtar kelimeyi içeriyorsa ve daha çok kelimeyle rekabet etmek durumundaysa içerik birden fazla sayfaya bölünmelidir. Çünkü tek bir sayfada 3 ya da daha fazla anahtar kelimeyi barındırmak istenen sonuçları vermemektedir. Bu sebeple çoklu anahtar kelimelerin olması durumunda çalışmalar ayrı sayfalarda yapılmalıdır. Bunun yanı sıra anahtar kelimeler belirlendikten sonra raporlama yapabilmek adına sitelerin arama motorlarında hangi sırada yer aldıklarına bakmaları gerekmektedir. İlk sayfada yer alan içerikler için sayfa konumunu koruyabilmek adına içeriği güncel tutmak yeterli olmaktadır.

Site içi SEO; sayfalardaki her bir bölümü optimize hale getirmeyi ve sayfalara SEO uyumu kazandırmayı amaçlamaktadır.

 


Top