X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)

Online İtibar Yönetiminde Seo'nun Önemi Nedir?

AnasayfaYazılarOnline İtibar Yönetiminde Seo'nun Önemi Nedir?...

Online itibar; firmaların sanal mecralardaki faaliyetlerinin hedef kitle tarafından nasıl algılandığını, müşterilerin ya da diğer kurum ve kişilerin firma hakkındaki görüşlerini ifade eder. Kısacası, firmaların sanal mecradaki konumlarını ilgilendirir. Online itibar yönetimi de, bu algıların yönetilmesindeki en önemli kısımdır.

Seo’nun Online İtibar Yönetimindeki Avantajları Nelerdir?
Sosyal mecraya olan rağbetin artmasıyla birlikte, internet kullanıcılarının yaklaşık %80’i internet üzerinden alışveriş yapmadan önce, arama motorları aracılığıyla alışveriş yapacakları siteler hakkında araştırma yapmaktadır. Kullanıcılar arama motorları sayesinde firmaların güvenilirliği ve ürünleri hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmektedir. İlk sayfada e-ticaret siteleri hakkında olumsuz yorumların bulunması, hedef kitlede de kötü bir intibah bırakmaktadır. Arama motoru optimizasyonu (SEO) ile e-ticaret sitesi ve ürünleri hakkında ilk sayfada çıkacak olan sonuçlar yönetilebilmekte, olumsuz yorumların kaldırılması ya da diğer sayfalara kaydırılması sağlanabilmektedir.

Seo çalışması sayesinde firmaların ürün ve hizmetleri dijital ortamlarda daha aktif olarak görüntülenmeye başlar. Arama motoru optimizasyonun başarılı bir şekilde gerçekleşmesi; Google, Yandex gibi arama motorlarından siteye gelecek olan trafiğin yoğunlaşmasına yardımcı olur. Seo çalışmaları sayesinde, kişiler ilgili firma hakkında bilgi almak maksadıyla  arama motorunda arama yaptığında seo çalışması yapılan e-ticaret sitesi en üst sırada çıkar. Seo çalışmalarının başarılı bir sonuç vermesi için istikrar çok önemlidir. Seo’da düzenli ve sürekli çalışma yapıldığı sürece başarı elde edilir.

Dijital Pr ve Seo’nun Önemi Nedir?
Dijital Pr araçlarından biri olan Seo, arama motoru optimizasyonu olarak bilir. Dijital mecralarda bir marka ya da firma hakkında bilgi edinmek isteyen kişiler ilk olarak arama motorlarına başvururlar. Başarılı bir geri dönüş için Seo çalışmaları ile bir web sayfasındaki içeriklerin arama motorlarında en ilk sırada listelenmesi sağlanır. İlgili anahtar kelimelerde optimizasyon işlemi yapılarak ilgili içerikler yönetilmiş olur. Bu yöntem dijital pr alanında en çok tercih edilen araçların başında gelir. Böylelikle kullanıcılar marka ve firma hakkında bilgi edinmek istediklerinde istedikleri bilgileri kolayca elde eder.

Bir web sitesi için yapılacak Seo çalışmalarının başarılı olması markanın online itibar yönetiminin de pozitif sonuçlanmasına yardımcı olur. Seo adıyla yapılan tüm çalışmalar firmaların tanınırlığını artırır. Arama motorlarında en üst sırada listelenmek firma ve markaların popülerlik kazanmasına katkı sağlar. Seo çalışması yapılan sitenin içerikleri hakkında olumsuz yorumların bulunması dezavantaj gibi gözükse de tüm dijital kanalları aktif olarak kullanan firmaların olumsuz yorumları telafi etmesi de mümkün olabilmektedir. Siteye dair detaylı bilgilerin verilmesi, site ziyaretçi sayısının düzenli olarak artış göstermesi ve siteler arasında bağlantılı linklemelerin yapılması başarı bir Seo çalışmasının sonucudur.


Top