X
X
TRY

E-Ticaret Siteleri için SEO'nun Önemi

AnasayfaYazılarE-Ticaret Siteleri için SEO'nun Önemi

E-Ticaret; Elektronik ticaret anlamına gelen ve kişilere internet üzerinden alışveriş yapma imkanı sunan firmalara verilen genel isimdir. Bu firmaların, web tarayıcılarında en üst sıraya çıkmaları, organik kullanıcıları çekmeleri ve kazançlarını artırmaları için Seo çalışmaları yapmaları büyük önem taşımaktadır.

E-Ticaret SEO Nedir?

E-Ticaret SEO; internet üzerinden kullanıcılara alışveriş yapma imkanı sunan markaların Seo çalışmalarının yapılması işlemidir. Cironun yükselmesi hedeflendiği için, e-ticaret sitelerine yapılan Seo çalışmaları normal sitelere yapılan çalışmalara göre daha fazla emek istemektedir. Bu da Google'nin arkaplanda kullandığı ve sürekli yenilediği algoritmalardan kaynaklanmaktadır. Bu algoritmalar, Seo bazlı yapılan metin çalışmaların içeriklerini tarayarak Google'da üst sıraya çıkmayı hak edip etmediği türünde değerlendirmeler yapmaktadır. İçeriği zengin olan SEO uyumlu metinler Web tarayıcılarda yükselirken, zayıf metinler de Google tarafından diskalifiye olmaktadır.

E-ticaret sitesine yapılan çalışma ile normal bir siteye yapılacak çalışmalar aynı değildir. Her ne kadar arama motoru kriterleri aynı gözükse de, iki ayrı sitedeki tek amaç kullanıcıların sitede daha fazla kalmasını sağlamaktır. Dolayısıyla kullanacakları stratejiler de farklılık gösterecektir. E-ticaret siteleri güzel ürün ve ürün tanıtımıyla kullanıcıları sitede tutuyorken; diğer sitelerde kendini okutan makaleler kullanıcıların sitede kalma süresini artırmaktadır. Ortak payda ziyaretçinin sitede kalma süresidir. Bu süre her site için ne kadar çok olursa başarı da o kadar çok olur. Google için kullanıcıların sitede kalma süresi çok önemlidir.

E-Ticaret SEO Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

E-Ticaret SEO yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Günümüzde internet kişilerin sadece eğlendikleri, oyun oynadıkları bir mecra olmanın dışına çıkmıştır. Kişiler beğendikleri ürünleri sipariş etmekte, kullanıcı yorumlarını değerlendirerek alışverişlerini güvenli bir şekilde yapmaya gayret göstermektedir. İnternet ortamında kullanıcılara bir ürünü pazarlamak tahmin edildiği kadar kolay değildir. Pek çok rakibin yer aldığı internet mecrasında firmaların güven vermesi en önemlisidir. Kullanıcının bir firmaya güvenebilmesi için kolay kullanıma sahip kaliteli bir siteyle muhatap olması gerekir. İletişim imkanı bulunan, açık adresin yer aldığı ve çağrı merkezi hizmeti sunan markalar internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar için güven veren kriterler arasında yer almaktadır. Bu kriterleri içeren bir firma temel noktada kişilerin güvenini kazanmış olur fakat bununla sınırlı değildir.

E-ticaret siteleri bir ürünü satabilmek için onu en iyi şekilde pazarlayabilmeli ve geniş bir iletişim ağına sahip olmalıdır. İnternet üzerinde iyi pazarlama yöntemi ürün hakkında geniş bilgilere farklı açıdan çekilmiş fotoğraflara yer vermekle mümkün olabilmektedir. Ürünler hakkında kullanıcıların daha fazla bilgi edinebilmesi için yapılacak video çekimleri de pazarlamada büyük bir etkiye sahiptir. Bu detaylara dikkat etmek bir E-ticaret sitesinin Google üzerinde iyi bir dereceye sahip olmasına ve cirosunun artmasına yardımcı olacaktır.


Top