X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)

İçerik Pazarlaması

Anasayfaİçerik Pazarlaması

İçerik Pazarlamasının Avantajları

Zaman içerisinde yaygınlaşarak önemli bir aşamaya gelen içerik pazarlaması popüler reklam yöntemlerinden biridir.

İçerik pazarlaması yöntemi, çok çeşitli şirketler tarafından talep edilmekte ve yayın basım alanında ciddi oranda rağbet görmektedir. Geçmiş yıllarda televizyon, dergi ve gazete şeklindeki araçlarla içerik üretilerek pazarlanmaktaydı. Türkiye’de bilgisayar kullanımının artmasıyla bu durum değişim göstererek günümüz koşullarına uyarlanmıştır. Büyük marka ya da küçük işletmeler sosyal medya alanındaki bilinirlik seviyelerini arttırmak için içerik pazarlama yöntemlerini uygulamaktadır. Bu sayede tüketiciler firmaları daha yakından takip ederek tanıma fırsatına erişmiştir.

Temel mantık çerçevesinde içerik pazarlaması; firma, işletme, marka veya ürünlerin hali hazırdaki müşteri kitlesine elle tutulur biçimde bilgi verme amacı taşıyan, içerisinde çelişkileri barındırmayan ve de devamlı olarak içerik üretilmesi anlama gelir. Modern hayat düzeninde internet kullanımının önemli derecede artmasından dolayı geleneksel medya kollarının tercih edilmesi yerine insanların beklentisine ve yaşam tarzına uyumlu halde olan yöntemler kullanılır. Modern yaşantıya uyum sağlayan yöntemler insanların istediği bilgiye ulaşmasına yardım eder. Dolayısı ile tüketiciye hitap eden içerikler üretilerek en uygun şeklide internet mecrasında paylaşılmakta ve bireylerin hayatına dahil edilmektedir. Bu aşamada devreye giren Minzo Medya, insanlara yüksek kalitede içerik pazarlama hizmeti sağlamaktadır.

İnternet Mecrasında İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlamasının önemini yeni kavrayan firmalar mevcut durumdaki müşterilerine hizmet vermek ve potansiyel müşterilere varlıklarını duyurmak için internet üzerinde yer edinmeyi amaçlamaktadır. Herhangi bir içeriğe ihtiyacı olan kişiler, merak ettikleri ve bilgi edinmek istedikleri konulara içerik pazarlaması yöntemiyle ulaşmaktadır. İçerik kalitesi, kişinin ihtiyacını karşılayacak seviyede güçlü ve zengin bir metin olmalıdır. Metnin zengin olması tüketicilerin siteyi daimi olarak ziyaret etmesini sağlar. İçerik pazarlaması yöntemiyle marka, ürün ya da firmanın reklamı yapılabilir. Bunun yanı sıra ürünü tanımlayan, açıklayan genel bilgiler de verilebilir. Medikal ürün çeşitliliğini pazarlayan bir marka bu yöntemle tıbbi ürünlerle alakalı bilgi vererek kişiyi metinden uzaklaştırmak yerine kişinin dikkatini çeken ‘’sağlıklı yaşamanın faydaları’’ gibi başlıklarla içerik üretilebilmektedir. Uygulanan bu teknik hem ürüne ihtiyacı olan kitleyi hem de sağlık hakkında bilgi sahibi olmak isteyen insanları hedef alır.

İçerik üretme ve pazarlaması sürecinde bazı araçların kullanılması içerik pazarlaması tekniği için önem teşkil eder. Önem teşkil eden araçlardan en önemlisi blog yazıları olarak ifade edilebilir. Birçok konu hakkında yazılan blog yazıları okuyucu tarafından zaman ayrılmaya değer görülür. Yazıların devamlılığının olması ise sonuçların başarısını direkt olarak etkiler. Araçlardan bir diğeri de video ve fotoğraflardır. Teknoloji hızlı bir biçimde gelişip insan hayatına girdiği için görsel araçlara olan merak bir hayli artmış ve istekler bu alanda ilerlemiştir. Fotoğraf ve video içerikleri ile yazı içeriği kıyaslandığı zaman fotoğraf, video içeriklerinin maliyetli olduğu görülse de bu alandaki maliyet düşmektedir. İçeriklerin pazarlanabilmesi için kullanılan önemli uygulamalar arasında e-kitapçıklar yer alır. Dizayn ve tasarımı kapsayan elektronik kitapçıklar okuyucularda merak hissi uyandırdığı için bu kitapçıkların çoğu okuyucunun ilgi alanına girdiğini söylemek mümkündür. Hangi içerik pazarlama tekniğinin kullanıldığı fark etmeksizin metnin bilgi vermesi, devamlılık teşkil etmesi ve zengin olması en önemli kuraldır.

Günümüz koşullarında önemli bir yere sahip olan bu pazarlama tekniğinin arama motorunun belirttiği kurallara uygun şekilde uyarlanması gereklidir. Okuyucunun beklentilerini karşılayan kaliteli metinlerin üretilmesi, bilgi verici nitelikte olması dikkat edilmesi gereken belli başlı etkenlerdendir. Minzo Medya bahsi geçen hususlara özen göstererek, mevcut tecrübesi ışığında kaliteli hizmet vermeyi vizyon edinmiştir.


Top